Polskie Stowarzyszenie przetwórców Ryb realizuje Operację pn. "Znalezienie nowych rynków dla produktów pochodzących z rybołówstwa i akwakultury oraz zwiększenie popytu i ich konkurencyjności na rynku krajowym i międzynarodowym" dofinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach działania Świadomy Konsument, w zakresie priorytetu 2. Wspieranie zrównoważonej działalności w zakresie akwakultury oraz przetwarzania i wprowadzania do obrotu produktów rybołówstwa i akwakultury, przyczyniając się w ten sposób do bezpieczeństwa żywnościowego w unii, objętego programem Fundusze Europejskie dla Rybactwa na lata 2021-2027

planowana operacja ma zaprezentować polską branżę rybną 9rybołówstwo, akwakultura i przetwórstwo ryb) na wybranych największych światowych imprezach targowych, na których szeroko reprezentowana jest branża: Seafood Expo Global Barcelona(Hiszpania), Seafood Expo North America boston (USA), China Fisheries & Seafood Expo Qiungdao (Chiny), International Foodex Japan Tokyo (Japonia), Anuga Food Fair- Kolonia (Niemcy), Global Food Marketplace SIAL  w Paryżu (Francja) oraz lokalnie odbywanych Międzynarodowych targach Rybnych POLFISH w Gdańsku i międzynarodowych targach Riga Food (Łotwa).

Poprzez bezpośredni kontakt z potencjalnymi klientami oraz przy pomocy specjalnie w tym celu stworzonej w ramach operacji informacyjno-reklamowej strony internetowej polskiej branży przetwórstwa ryb, ich osiągnięcia, stopień rozwoju, wyeksponowane firmy z branży oraz ich produkty. Uzupełnieniem dla powyższych działań będą rokroczne konferencje Polskiego Stowarzyszenia Przetwórców Ryb.

Wszystkie organizowane działania będą okazją by w szerszym gronie porozmawiać o rozwoju branży rybnej w Polsce i wymienić się informacjami z przedstawicielami instytucji odpowiedzialnych za ich rozwój, przedstawicielami firm działających w branży i innymi osobami związanymi lub zainteresowanymi szeroko rozumianą branżą rybną. Podczas imprez targowych odbywać się będą mogły także rozmowy z przedstawicieli polskich firm z potencjalnymi odbiorcami ich produktów lub dostawcami surowca. Działania te mają na celu wsparcie i rozwój rynku produktów rybnych, zwiększenie popytu i konkurencyjności krajowych produktów rybołówstwa i akwakultury na rynku krajowym i międzynarodowym oraz kreowanie pozytywnego wizerunku krajowych produktów rybołówstwa i akwakultury na rynku międzynarodowym.

Operacja rozpoczęła się w marcu 2024 a ostatnie działania zostaną wykonane z końcem 2027 roku.

Grupami docelowymi operacji są przede wszystkim polskie przedsiębiorstwa działające na rynku rybnym, poza tym konsumenci- odbiorcy produktów firm polskiego rynku rybnego.

Zgodnie z założeniami Operacji z działań realizowanych w ramach operacji zaplanowanych w ramach Operacji skorzysta co najmniej 25 podmiotów.

Generalnym celem planowanej Operacji jest, zgodnie z umową o dofinansowanie i Programem Operacyjnym; propagowanie wprowadzania do obrotu, jakości i wartości dodanej produktów rybołówstwa i akwakultury, a także przetwarzanie tych produktów. celami dodatkowymi są: przeprowadzenie działań marketingowych wspierających organizację i rozwój rynku produktów rybnych, podnoszenie świadomości konsumentów i informowanie o produktach rybnych lub podnoszenie jakości, higieny i bezpieczeństwa żywności, znalezienie nowych rynków i poprawa warunków wprowadzania do obrotu produktów rybołówstwa i akwakultury, zwiększenie popytu i konkurencyjności krajowych produktów rybnych na rynku krajowym i międzynarodowym oraz kreowanie pozytywnego wizerunku krajowych produktów rybołówstwa i akwakultury na rynku krajowym i międzynarodowym.

Całkowity koszt operacji: 15 780 999,14 złotych 

Dofinansowanie UE z programu fundusze dla Rybactwa: 14 991 949,18 złotych

informacje o programie unijnym Fundusze dla Rybactwa: www.rybactwo.gov.pl

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskiedla Rybactwa #rybactwo #EFMRA #FER